Υπηρεσίες

Θεραπευτικά προγράμματα

Λογοθεραπεία
Εργοθεραπεία
Ειδική Διαπαιδαγώγιση
Παρέμβαση αισθητηριακής ολοκλήρωσης
Πρώιμη παρέμβαση
Συμβουλευτική γονέων
Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση
Ομαδικά θεραπευτικά προγράμματα
Ψυχολογική υποστήριξη παιδιού και εφήβου
Λογοθεραπεία
Εργοθεραπεία
Ειδική Διαπαιδαγώγιση
Παρέμβαση αισθητηριακής ολοκλήρωσης
Πρώιμη Παρέμβαση
Συμβουλευτική γονέων
Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση
Ομαδικά θεραπευτικά προγράμματα
Ψυχολογική υποστήριξη παιδιού και εφήβου

Λογοθεραπεία

Η Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση διαταραχών στον λόγο, τη φωνή, την ομιλία, και τη σίτιση-κατάποση.

Στοχεύει στην προώθηση της εξωλεκτικής και λεκτικής επικοινωνίας, τη βελτίωση της καθαρότητας της ομιλίας και της φωνής, καθώς και στην ενίσχυση της ικανότητας λόγου σε παιδιά και εφήβους.

Η λογοθεραπεία έχει τη δυνατότητα να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει αποκλίσεις σε αυτούς τους τομείς από τη βρεφική έως τη γεροντική ηλικία.

Οι Λογοπαθεραπευτές του κέντρου μας αφιερώνονται στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων κάθε παιδιού, με τον απώτερο στόχο να εξασφαλίσουν ότι κάθε παιδί μπορεί να ικανοποιήσει τις βασικές του ανάγκες.

Στηριζόμαστε στην κλινική εξειδίκευση των λογοθεραπευτών μας, οι οποίοι με την εμπειρία και την συνεχή εκπαίδευσή τους, προσφέρουν εξατομικευμένη παρέμβαση.

Κάθε παιδί είναι μοναδικό, και η έγκαιρη παρεμβατική δράση αποτελεί κλειδί για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προκλήσεων, ενισχύοντας την ασφάλεια και την ψυχική ηρεμία του παιδιού.

Αναλαμβάνουμε

Γλωσσική διαταραχή
Πραγματολογική Διαταραχή
Διαταραχή σίτισης-Κατάποσης
Διαταραχή Στοματοπροσωπικού Μηχανισμού
Διαταραχή Αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)
Διαταραχή της άρθρωσης
Ειδική γλωσσική διαταραχή
Διαταραχή στη ροή της ομιλίας (τραυλισμός, ταχυλαλία)
Δυσπραξία
Βαρηκοΐα – Κώφωση
Νευρολογικές διαταραχές
Σύνδρομο (down, rett, turner κ.α)
Νοητική υστέρηση
Εγκεφαλική παράλυση (ημιπληγία, υποτονία, παραπληγία κ.α)
Διαταραχή Ελλειμματικής προσοχής – Υπερκινητικότητα (Δ.Ε.Π.Υ)
Μαθησιακές δυσκολίες
κ.α

*απαραίτητη είναι και η Συμβουλευτική Γονέων

Εργοθεραπεία

Η Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την προώθηση της υγείας μέσω της χρήσης σκόπιμων δραστηριοτήτων.

Ο κύριος σκοπός της είναι να βοηθήσει τα άτομα να επιτύχουν το μέγιστο επίπεδο λειτουργικότητας και ανεξαρτησίας σε όλες τις πλευρές της ζωής τους.

Η εργοθεραπεία στα παιδιά στοχεύει να δώσει λύσεις σε προβλήματα που αφορούν βασικούς άξονες της φυσιολογικής ανάπτυξης.

Έτσι οι εργοθεραπευτές βοηθούν το παιδί μέσω ωφέλιμων και σκόπιμων δραστηριοτήτων, να βελτιώσει τις γνωστικές και κινητές του δεξιότητες, να ενισχύσει την αυτοεκτίμηση, την συγκέντρωση, την οργάνωση και την αίσθηση της επιτυχίας να ολοκληρώνει δραστηριότητες καθημερινής ζωής.

Κατά τις συνεδρίες εργοθεραπείας χρησιμοποιείται το παιχνίδι ως μέσο παρέμβασης για να επιτύχουμε ενεργητική συμμετοχή του παιδιού στις δραστηριότητες του θεραπευτικού του προγράμματος.

Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά ανταποκρίνονται με χαρά, δεκτικότητα και αποτελεσματικότητα.

Αναλαμβάνουμε
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος  (Δ.Α.Φ)
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (Δ.Ε.Π.Υ)
Αισθητηριακές Δυσκολίες
Δυσκολία στην Λεπτή ή την Αδρή Κίνηση
Δυσκολία στην αυτονομία – αυτοεξυπηρέτηση
Δυσκολία στις Πραξιακές Δεξιότητες (Δυσπραξία)
Νοητική υστέρηση
Σύνδρομο (angelman, down, williams)

*απαραίτητη είναι και η Συμβουλευτική Γονέων

Ειδική Διαπαιδαγώγιση

Η Ειδική Διαπαιδαγώγηση είναι η επιστήμη που ασχολείται με τη διάγνωση και αντιμετώπιση γενικών αλλά και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών παιδιών και εφήβων, (όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαναγνωσία, δυσαριθμισία), με σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητας, με Διάσπαση Προσοχής, με Ειδικές Γλωσσικές Διαταραχές καθώς και με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, στοχεύοντας όχι μόνο στην αποκατάσταση των μαθησιακών προβλημάτων αλλά και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της κοινωνικής ένταξης του παιδιού.

Έρευνες υπογραμμίζουν ότι, αν διαγνωστούν έγκαιρα οι μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να αντιμετωπιστούν επιτυχώς, επιτρέποντας στους μαθητές να αναπτύξουν το πλήρες δυναμικό τους και να έχουν ομαλή ένταξη στο σχολικό περιβάλλον.

Για τη βοήθεια αυτών των μαθητών, είναι αναγκαία η ενσωμάτωσή τους σε προσαρμοσμένα προγράμματα ειδικής διαπαιδαγώγησης, μετά από πλήρη αξιολόγηση και συλλογή ιστορικού.

Στη διαδικασία αξιολόγησης λαμβάνονται υπόψη πληροφορίες από τον δάσκαλο της τάξης (το τμήμα ένταξης ή την παράλληλη στήριξη αν υπάρχει), ενώ η συνέντευξη από την οικογένεια είναι καθοριστική.

Εκτιμήσεις από οφθαλμίατρο και Ω.Ρ.Λ. για όραση και ακοή είναι επίσης χρήσιμες.

Ο Ειδικός Παιδαγωγός ο οποίος αποτελεί τον σύνδεσμο του σχολείου με το πλαίσιο αποκατάστασης, διδάσκει τις στρατηγικές μάθησης και χρησιμοποιεί εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας, όπως το θεατρικό παιχνίδι, τη δραματοποίηση, τους γραφικούς οργανωτές και άλλα, με απώτερο σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.

Αναλαμβάνουμε
Δυσορθογραφία
Δυσλεξία
Δυσαριθμησία
Αργή ή συλλαβική ανάγνωση
Παράληψη συλλαβών ή γραμμάτων κατά τη γραφή.
Δυσκολία χρήσης γραμματικών και συντακτικών κανόνων.
Αντιστροφή γραμμάτων ή/και καθρεπτική γραφή.
Δυσκολία στη μελέτη (π χ Ιστορία )
Δυσκολία στην αποτύπωση των σκέψεων.

*απαραίτητη είναι και η Συμβουλευτική Γονέων

Παρέμβαση αισθητηριακής ολοκλήρωσης

Η Αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι ένας φυσιολογικός νευρολογικός μηχανισμός, όπου τα διάφορα μέρη του νευρικού συστήματος συνεργάζονται για να συλλέξουν δεδομένα από το περιβάλλον, χρησιμοποιώντας τις αισθητηριακές μας οδούς όπως όραση, ακοή, αφή, γεύση και όσφρηση.

Η αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι ουσιαστικά η επεξεργασία των πληροφοριών που προέρχονται από τις αισθήσεις.

Κατά την παρέμβαση της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης, ο εργοθεραπευτής αξιολογεί τις συμπεριφορές του παιδιού, συνεργαζόμενος με τους γονείς, προκειμένου να καθορίσει αφενός τι μειώνει την ποιότητα στην καθημερινή ζωή, αφετέρου τα αισθητηριακά συστήματα που είναι υπεύθυνα.

Η αξιολόγηση από το εξειδικευμένο προσωπικό μας, πραγματοποιείται με κλινικές παρατηρήσεις, χρήση εργαλείων και ερωτηματολόγια προς τους γονείς.

Στη συνέχεια, τίθενται οι στόχοι για την παρέμβαση.

Η υποβολή του παιδιού σε πολύ-αισθητηριακή διέγερση, που παράγεται σε επαρκή συχνότητα, ένταση, και διάρκεια αυξάνει την εγρήγορση του εγκεφάλου, οδηγώντας σε ένα πιο οργανωμένο εγκέφαλο που επιτρέπει την αύξηση της λειτουργικής δραστηριότητας και της μάθησης.

Η θεραπεία πραγματοποιείται μέσα από ατομικές συνεδρίες εργοθεραπείας σε δύο αίθουσες S.I. του κέντρου μας – αίθουσες γεμάτες με χρώματα, κούνιες, παιχνίδια, δοκούς, μπάλες, στρώματα – η οποία προσφέρει διέγερση, χαλάρωση και ευχαρίστηση των αισθητηρίων οργάνων, καθώς και αισθητικοκινητικές και κοινωνικές εμπειρίες, στοχεύοντας όχι μόνο στην αποκατάσταση των μαθησιακών προβλημάτων αλλά και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της κοινωνικής ένταξης του παιδιού.

Έρευνες υπογραμμίζουν ότι, αν διαγνωστούν έγκαιρα οι μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να αντιμετωπιστούν επιτυχώς, επιτρέποντας στους μαθητές να αναπτύξουν το πλήρες δυναμικό τους και να έχουν ομαλή ένταξη στο σχολικό περιβάλλον.

Για τη βοήθεια αυτών των μαθητών, είναι αναγκαία η ενσωμάτωσή τους σε προσαρμοσμένα προγράμματα ειδικής διαπαιδαγώγησης, μετά από πλήρη αξιολόγηση και συλλογή ιστορικού.

Στη διαδικασία αξιολόγησης λαμβάνονται υπόψη πληροφορίες από τον δάσκαλο της τάξης (το τμήμα ένταξης ή την παράλληλη στήριξη αν υπάρχει), ενώ η συνέντευξη από την οικογένεια είναι καθοριστική.

Εκτιμήσεις από οφθαλμίατρο και Ω.Ρ.Λ. για όραση και ακοή είναι επίσης χρήσιμες.

Ο Ειδικός Παιδαγωγός ο οποίος αποτελεί τον σύνδεσμο του σχολείου με το πλαίσιο αποκατάστασης, διδάσκει τις στρατηγικές μάθησης και χρησιμοποιεί εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας, όπως το θεατρικό παιχνίδι, τη δραματοποίηση, τους γραφικούς οργανωτές και άλλα, με απώτερο σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.

Πρώιμη παρέμβαση

Η πρώιμη παρέμβαση αναφέρεται στο σύνολο υπηρεσιών (όπως λογοθεραπεία και εργοθεραπεία) που παρέχονται για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των μωρών και των νηπίων με αναπτυξιακές διαταραχές και διαταραχές του αυτιστικού φάσματος.

Κάθε παιδί, ανεξαρτήτως προκλήσεων, αξίζει να ξεκινήσει τη ζωή του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε πεδία όπως η συναισθηματική, κινητική ή αντιληπτική τους ικανότητα, που μπορεί να επηρεάσουν την ανάπτυξή τους και να απειλήσουν τη μελλοντική τους ευημερία και χαρά.

Το θεραπευτικό αυτό πρόγραμμα δίνει έμφαση στο να μάθουν οι γονείς να διευκολύνουν την ανάπτυξη των παιδιών τους με νέες δραστηριότητες, έχοντας πρώτα κατανοήσει τις ιδιαιτερότητές τους.

Στόχος είναι η εκμάθηση βασικών και νέων δεξιοτήτων που συνήθως αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια των πρώτων τριών χρόνων ζωής.

Τέτοιες δεξιότητες μπορεί να είναι: κινητικές (όπως πιάσιμο, ρολλάρισμα, μπουσούλημα, περπάτημα), γνωστικές (όπως σκέψη, μάθηση, επίλυση προβλημάτων), επικοινωνιακές (όπως ομιλία, ακοή, κατανόηση), κοινωνικο-συναισθηματικές (παιχνίδια, αίσθημα ασφάλειας και χαράς) και αυτο-φροντίδας (σίτιση, ένδυση/απόδυση).

Οι ειδικοί, όπως εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ειδικοί παιδαγωγοί και ψυχολόγοι, μπορούν με την πρώιμη παρέμβαση να ανιχνεύσουν και να περιορίσουν τέτοιου είδους δυσκολίες σε πρώιμα στάδια ανάπτυξης, ώστε το βρέφος/νήπιο να είναι έτοιμο να ενταχθεί χωρίς δυσκολία μετέπειτα στο εκπαιδευτικό-σχολικό σύστημα.

Τα θεραπευτικά προγράμματα του κέντρου μας είναι ευέλικτα ώστε να ταιριάζουν στις ανάγκες του κάθε παιδιού και της οικογένειας.

Συμβουλευτική Γονέων

Η συμβουλευτική γονέων στοχεύει στην υποστήριξη των γονέων στον απαιτητικό γονεϊκό τους ρόλο, επιτρέποντάς τους να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το παιδί τους.

Είναι ουσιαστικά μια διαδικασία κατά την οποία οι γονείς μαθαίνουν έναν άλλον τρόπο για να «ακούνε» τα παιδιά τους, να μιλούν μαζί τους, να τα κατανοούν, να τα συμφιλιώνουν με τον ίδιο τους τον εαυτό.

Η συμβουλευτική διαδικασία ξεκινά με τον εντοπισμό των ειδικών αναγκών και προκλήσεων των γονιών και του παιδιού τους και απαιτεί την ώριμη και ειλικρινή συμμετοχή των γονέων στις συνεδρίες.

Ειδικότερα, μέσω της συμβουλευτικής, οι γονείς μπορούν:

  • Να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν τις αντιδράσεις του παιδιού τους.
  • Να αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις, όπως σχολικό εκφοβισμό, άγχος και σχολική άρνηση.
  • Να ενημερώνονται για την ανάπτυξη του παιδιού τους.
  • Να βελτιώνουν την επικοινωνία με το παιδί τους.
  • Να διαχειρίζονται διάφορες προβληματικές προκλήσεις, όπως ανυπακοή στο σπίτι ή στο σχολείο, επιθετική συμπεριφορά, ντροπή, χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολία οριοθέτησης, παραβατική συμπεριφορά, διαταραχές διάθεσης, διαταραχές σίτισης, ύπνου και άλλες.

Οι συνεδρίες διεξάγονται από εξειδικευμένο ψυχολόγο και η συχνότητά τους καθορίζεται σε συνεννόηση με τους γονείς και τον θεραπευτή.

Ψυχοπαιδαγωγική Παρέμβαση

Η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση αποτελεί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα που σχεδιάζεται ειδικά για να ανταποκριθεί στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα παιδί τόσο προσχολικής όσο και σχολικής ηλικίας, εστιάζοντας ταυτόχρονα στη ψυχική του κατάσταση.

Το παιδί μπορεί να ενταχθεί σε ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα όταν παρουσιάζει κυρίως προβλήματα συμπεριφοράς, οργάνωσης, μάθησης, δυσκολίες στη μελέτη ή προβλήματα προσαρμογής στο κοινωνικό περιβάλλον.

Μετά από την αξιολόγηση των ικανοτήτων και τον εντοπισμό των δυσκολιών, δημιουργείται ένα προσαρμοσμένο πρόγραμμα που στοχεύει στην αντιμετώπιση και αποκατάσταση αυτών των προβλημάτων.

Η εξατομικευμένη ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση φέρνει πολλά οφέλη για το παιδί, όπως η ενίσχυση των γνωστικών δεξιοτήτων, η αύξηση της συγκέντρωσης και της προσοχής, η ενίσχυση της μνήμης, η γενίκευση των πληροφοριών που αποκτά, η αύξηση της αυτοπεποίθησης και η βελτίωση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Επιπλέον, βοηθάει στην οργάνωση του χρόνου, στην προσαρμογή στο κοινωνικό περιβάλλον, και στην αντιμετώπιση των συναισθηματικών παραγόντων που μπορεί να το δυσκολεύουν.

Εφαρμόζεται κυρίως μέσω συμβολικού παιχνιδιού, social stories, role-playing, αναστοχασμού και συζήτησης από παιδοψυχολόγο σε ατομική βάση ή ομαδική βάση.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή ψυχοπαιδαγωγικού προγράμματος παρέμβασης είναι η παράλληλη παροχή υποστηρικτικής βοήθειας στους γονείς (συμβουλευτική γονέων) και η συνεργασία με το σχολείο.

Αναλαμβάνουμε
Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα
Δυσκολία στη διαχείριση συναισθημάτων
Φοβίες
Επιλεκτική Αλαλία
Αυξημένο Άγχος
Μειωμένη κοινωνικοποίηση
Χαμηλή ανοχή στη ματαίωση
Άρνηση παρουσίας σε σχολικό πλαίσιο
Δυσκολία οριοθέτησης
Εναντιωματική Διαταραχή
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)

*απαραίτητη είναι και η Συμβουλευτική Γονέων

Ομαδικά θεραπευτικά προγράμματα

Στο κέντρο μας πραγματοποιούμε Ομαδικά Θεραπευτικά Προγράμματα με εξατομικευμένους θεραπευτικούς στόχους το καθένα, για παιδιά ηλικίας υπό την εποπτεία εξειδικευμένων θεραπευτών όπως ψυχολόγων, λογοθεραπευτών και εργοθεραπευτών.

Στα προγράμματα αυτά, συμμετέχουν παιδιά που έχουν παρακολουθήσει προηγουμένως ατομικά προγράμματα, βασίζονται στη σημασία της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας και συνδέονται με πολλαπλά οφέλη, καθώς προάγουν τη μάθηση και την γενίκευση των δεξιοτήτων σε ένα υποστηρικτικό, διαδραστικό και ενθαρρυντικό περιβάλλον.

Καθορίζουμε συγκεκριμένους στόχους που προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού που συμμετέχει.

Ψυχολογική υποστήριξη παιδιού και έφηβου

Η ψυχοθεραπεία μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη αντιμετώπιση των θεμάτων που δυσκολεύουν τα παιδιά/έφηβους, είτε συναισθηματικά, επηρεάζοντας τη λειτουργικότητά τους και την ικανότητα προσαρμογής τους στα διάφορα περιβάλλοντα (οικογενειακό, σχολικό, φιλικό), είτε για την αντιμετώπιση διαταραχών άγχους όπως πανικός, αγοραφοβία, κοινωνική φοβία, ιδεοψυχαναγκασμοί, άγχος μετά από τραυματικό γεγονός, γενικευμένο άγχος, υποχονδρίαση και δυσμορφοφοβία.

Μέσω της συνεργασίας με τον θεραπευτή, το παιδί αποκτά κατανόηση για τη φύση του προβλήματός του και συμμετέχει σε έναν θεραπευτικό σχεδιασμό με σαφείς στόχους.

Εκπαιδεύεται για την αντιμετώπιση του παθολογικού άγχους και μαθαίνει πώς να υλοποιεί τους προσωπικούς του θεραπευτικούς στόχους.

Στη ψυχοθεραπεία παιδιού, στόχος είναι να εξερευνήσει και να κατανοήσει τα συναισθήματά του, να γνωρίσει τον εαυτό του και να αποκτήσει δεξιότητες συνεργασίας, πρωτοβουλίας, αυτοεκτίμησης και εμπιστοσύνης στον εαυτό του, που θα το ενδυναμώσουν ψυχολογικά.

Ο ψυχοθεραπευτής χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως λεκτικές τεχνικές, δραματοθεραπεία, παιχνίδια και τέχνη, προκειμένου το παιδί να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί και σχετίζεται με το περιβάλλον του.

Επιπλέον, η εφηβεία αποτελεί ίσως την πιο δύσκολη μεταβατική περίοδο στη ζωή του ατόμου, όπου συμβαίνουν σημαντικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα: σωματικό, συναισθηματικό, κοινωνικό και διαπροσωπικό.

Μέσα στο πλαίσιο της θεραπευτικής παρέμβασης, η οποία δομείται σε συνεργασία με τον ίδιο τον έφηβο, ο ίδιος έχει την ευκαιρία να εξερευνήσει, να επικοινωνήσει και να αντιμετωπίσει όλα τα θέματα που τον απασχολούν.

Ταυτόχρονα, του δίνεται η δυνατότητα να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε κατά την παιδική του ηλικία και να ετοιμαστεί για τον νέο του ρόλο ως ενήλικας.

Η θεραπεία των εφήβων χρησιμοποιεί ως κύριο εργαλείο τον λόγο, καθώς σε αυτή τη φάση της ζωής τους έχουν αναπτύξει πλήρως τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.

Παράλληλα, δεν αποκλείεται η χρήση και άλλων εναλλακτικών μεθόδων, όπως οι εικαστικές τέχνες, το παιχνίδι ρόλων, το θέατρο κλπ.

Αναλαμβάνουμε
Προβλήματα με συγκρούσεις στην οικογένεια
Σύνδρομο tourette
Φοβίες
Άγχος
Κατάθλιψη

*απαραίτητη είναι και η Συμβουλευτική Γονέων